vraagteken-g-paars2x

Digitaliseer uw werkproces van planning tot facturering

Schematisch komt het proces van de AsbestProject App er op neer dat een groot deel is geautomatiseerd en er nog een paar simpele stappen overblijven voor uw medewerkers. Het werk van de medewerkers op kantoor en op de locatie wordt door deze App, digitaal, effectief en efficiënt.

  • 1. Toevoegen opdracht: Uw klant geeft u opdracht voor een asbestsanering of sloop. De opdracht kan op verschillende manieren binnenkomen, namelijk via het LAVS, uw eigen website of met gebruik van een eigen app die in uw huisstijl in de App Store of in Google play staat. Aan u de keuze.
  • 2. Projectvoorbereiding: De werkvoorbereider of teamleider bereidt het project, met behulp van handige checklists en templates in eigen huisstijl, voor conform uw ISO processen en eisen conform processchema asbestsanering.
  • 3. Plannen: Als de taak gepland staat dan wordt deze automatisch ook als melding aan het LAVS gedaan. Ook de DTA en DAV ziet real-time alle projectgegevens dat voor hem is ingepland, met alle details en documenten op zijn tablet of computer. Hij navigeert met de geïntegreerde ‘Google Maps‘ naar de projectlocatie. In het dashboard ziet u dat de locatie en de reistijd is geboekt, geheel automatisch.
  • 4. Uitvoeren: De DTA-er en DAV-er voeren de sanerings- en/of sloopwerkzaamheden uit op locatie. Met de AsbestProject App kan de DTA-er op locatie werkgebieden en containments registreren, inclusief bronnen, onderdrukwaarde(s) en de DAV-ers in dat gebied. De App heeft een stopwatch voor elke persoon die een gebied betreedt. Zo houdt de App tot op de seconde de blootstellingsuren bij voor het dagrapport.
  • 5. Vrijgave: Bij het uitchecken van de werkzaamheden geeft de App automatisch het laboratorium naar keuze opdracht om de vrijgave uit te voeren. Een werkgebied kan pas gesloten worden als het vrijgavedocument is toegevoegd. Een foto volstaat hierin.
  • 6. Rapportages: Het systeem maakt automatisch verschillende rapporten, zoals:
    a) werk- en VGM-plan;
    b) dagrapporten: een log van alle geregistreerde activiteiten, voor het intern kwaliteitsrapport;
    c) bezoekerslijstenconcept;
    d) verbruiksmaterialen, uur inzet per project;
    e) etc..
  • 7. Rapportage aan LAVS: Geheel automatisch worden vrijgegeven bronnen aan het LAVS gerapporteerd.
  • 8. Facturatie: Alle administratieve informatie wordt gerapporteerd. De facturatie kan op verschillende manieren, dit is afhankelijk van het proces binnen uw bedrijf.

Benieuwd hoe de AsbestPortal uw DIA’s effectief kan laten werken?

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte!